Studenten Hotelschool The Hague werken aan challenges bij HoH-partners

Hotelschool the Hague startte in februari jl. met een vak waarin derdejaars studenten gedurende tien weken in teams een operationele verbetering testen op de werkvloer bij partners van House of Hospitality.

De studenten gingen o.a. aan de slag bij twee hybride leeromgevingen van House of Hospitality. Zij mochten de servicerobot TEMI testen in de lobby van het Double Tree by Hilton Amsterdam Centraal, met dank aan Floris Licht. Twee teams van studenten onderzochten of en hoe TEMI een toegevoegde waarde kon zijn voor de gastbeleving. De resultaten zijn voorzichtig optimistisch. TEMI wordt in het tweede blok, van mei tot juli, getest bij het Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark.

De tweede opdracht bij een van onze partners in een hybride leeromgeving werd gefaciliteerd door Edwin Klinkert van ISS. Studenten testten wijzigingen in de layout en routing bij een drukbezochte vrijdagmiddagborrel.

Andere challenges betroffen bijvoorbeeld het verhogen van de gemiddelde uitgaven per klant in een koffiezaak, het bevorderen van het correct scheiden van afval in een long-stay hotel, het verminderen van food waste en het verkorten van de wachttijden in een self-service restaurant.

Heb jij een interessante challenge? Kom maar door. Het levert je inzicht, je ondersteunt de community én de leerdoelen van de on the job opleidingen. Ieder blok van tien weken starten er nieuwe teams.

Geïnteresseerd? Voor meer informatie: Boukje de Boer, b.d.boer@hotelschool.nl

 

Het vak in het kort:

  • 10 weken (volgende startdata: 26 augustus en 11 november) Teams van 4-5 studenten in het derde studiejaar van Hotelschool the Hague
  • Begeleiding door docenten (research onderzoek en operations management)
  • De opdracht betreft het testen van een operationele verbetering voor een bestaand probleem: het is dus van belang dat de studenten een verandering (in overleg) mogen aanbrengen. Veranderingen zijn vanzelfsprekend in overleg met de opdrachtgever. Denk aan: aanpassing van communicatie, verandering in de layout, actievere benadering van gasten e.d.
  • Deze ‘data-collectie’- fase is in het midden van het vak. Studenten zijn circa 24 uur op locatie aanwezig (tijdstippen in overleg met opdrachtgever). Ze observeren, interviewen gasten of medewerkers, maken gebruik van mystery shoppers e.d.
  • De opdrachtgever besteedt hier gemiddeld 1 uur per week aan. Aan het begin is er een ontmoeting, halverwege komen de studenten hun verbetering testen, en aan het eind is er een presentatie op de hotelschool.
  • De opdrachtgever ontvangt het rapport met de uitgewerkte aanbeveling/oplossing.
  • De voertaal is zowel Engels als Nederlands (elk team heeft zowel Nederlandse als internationale studenten)
  • Er zijn geen kosten aan verbonden.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief