Hotelschool the Hague startte in februari jl. met een vak waarin derdejaars studenten gedurende tien weken in teams een operationele verbetering testen op de werkvloer bij partners van House of Hospitality.
De studenten gingen o.a. aan de slag bij twee hybride leeromgevingen van House of Hospitality. Zij mochten de servicerobot TEMI testen in de lobby van het Double Tree by Hilton Amsterdam Centraal, met dank aan Floris Licht. Twee teams van studenten onderzochten of en hoe TEMI een toegevoegde waarde kon zijn voor de gastbeleving. De resultaten zijn voorzichtig optimistisch. TEMI wordt in het tweede blok, van mei tot juli, getest bij het Leonardo Hotel Amsterdam Rembrandtpark.
De tweede opdracht bij een van onze partners in een hybride leeromgeving werd gefaciliteerd door Edwin Klinkert van ISS. Studenten testten wijzigingen in de layout en routing bij een drukbezochte vrijdagmiddagborrel.
Andere challenges betroffen bijvoorbeeld het verhogen van de gemiddelde uitgaven per klant in een koffiezaak, het bevorderen van het correct scheiden van afval in een long-stay hotel, het verminderen van food waste en het verkorten van de wachttijden in een self-service restaurant.
Heb jij een interessante challenge? Kom maar door. Het levert je inzicht, je ondersteunt de community én de leerdoelen van de on the job opleidingen. Ieder blok van tien weken starten er nieuwe teams.
Het vak in het kort: