Soft launch House of Hospitality Academy

Binnen House of Hospitality werken publieke en private partners in de metropoolregio Amsterdam aan een duurzame hospitality-arbeidsmarkt. Met constante focus op loopbaanperspectieven voor mensen binnen de sector.

Maar naast de samenwerking met de mbo- en hbo-opleidingen voor (jong) talent heeft de sector ook baat bij gemeenschappelijke inspanningen rond talentbehoud, het aanboren van nieuwe doelgroepen en het stimuleren van zij-instroom. Dat vraagt om aandacht voor de ontwikkelingsmogelijkheden van mensen.

House of Hospitality Academy
In overleg met het bestuur van Stichting House of Hospitality is nu de eerste stap gezet om (beroeps)onderwijs, leren en een leven lang ontwikkelen dichterbij bij elkaar te brengen, het online platform House of Hospitality Academy. Het betreft nog een soft launch (van juli t/m december 2024) met een geselecteerd en divers aanbod. Tijdens dit halfjaar gaan we reviews ophalen, eerste uitvoeringen doen en langzaam opschalen.

House of Hospitality Academy is een aanzet om te komen tot een uniek scholingsplatform binnen de hospitality-sector van, voor en door publieke en private partners. Het is een etalage en marktplaatsomgeving tegelijk met een divers aanbod aan scholingsvormen met oog voor de benodigde (vak)kennis, skills, leiderschap en meer. Deze toegankelijke online omgeving is gericht op verder leren en professionaliseren binnen de branche.

Kennispartner Braintality is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling en heeft met andere partners het eerste aanbod zorgvuldig bij elkaar gebracht. Naast aanbod van Braintality vind je er aanbod van het ROC van Amsterdam-Flevoland. Tevens vind je er cursussen ontstaan door een unieke samenwerking tussen de stichting House of Hospitality en trainings- en kennispartners. Deze zijn ontwikkeld vanuit behoefte binnen ons netwerk. Het platform is ook een toegankelijke omgeving waarin ruimte is voor maatwerk of vraaggericht ontwikkelen van aanbod. Een B2B-omgeving voor de individuele gebruiker (de eigen medewerker, de zij-instromer, de herintreder, de alumni uit de opleiding en meer).

De grote kracht? We doen het samen. Al het aanbod is afkomstig van partners van de Stichting. Kennis en kunde worden gedeeld. En dat past helemaal bij deze tijden van transitie, want delen = het nieuwe hebben.

Beoogde benefits:

  • Kennis en kunde tussen publieke en private partners worden gedeeld
  • Toenemende mogelijkheden voor certificeren (branche- en wettelijk erkende certificaten)
  • Efficiënt en kostenbesparend voor alle partners
  • Direct verbinding (one stop shop) met lokale en regionale overheid
  • Krachtige positionering van de hospitality-sector in het kader van imago goed werkgeverschap in de mra
  • Mogelijkheden om in te zetten aan de hand van cao-afspraken, mogelijkheden om subsidieregelingen te koppelen en/of eigen HR budgetten te optimaliseren.


Kenmerken van House of Hospitality Academy:

  • Geen winstoogmerk voor de academy (kostendekkend voor onderhoud en beheer)
  • Aanbod, uitvoering en evaluatie via partners zelf
  • Kwaliteitsmonitor via serviceorganisatie rond inhoud, aanbod en tevredenheid deelnemers
  • Vraaggerichte aanpak mogelijkheden rond scholing
  • Inhoud, tijdstippen, aanmeldingen en kosten scholing overzichtelijk en transparant
  • Beschikbaarheid van ervaren docenten en/of trainers
  • Groeiend Engelstalig aanbod
  • Van korte training naar intensief traject
  • E-learning, praktijkgericht (on the job), blended vormgeving
  • Modulair en flexibel

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief