Studenten van Hotelschool The Hague en Hogeschool Inholland onderzochten vraagstukken op het gebied van gastvrijheidsbeleving en city hospitality. Dat gebeurde in het kader van House of Hospitality LAB, de innovatie- en onderzoekspoot van het samenwerkingsverband House of Hospitality. Afgelopen 3 december presenteerden zij hun resultaten aan partners en andere geïnteresseerden.
Kennis delen met de markt
De bijeenkomst vond plaats op de Werkvloer in de OBA. Vertegenwoordigers van onder andere DoubleTree by Hilton, Corendon, Hotel Casa en de gemeente waren aanwezig. Zij gingen na afloop in gesprek met de studenten. Het was de eerste keer dat House of Hospitality LAB op deze manier de onderzoeksresultaten naar buiten bracht. ‘Ons doel is de vergaarde kennis te delen met de markt’, zei coördinator van het LAB Karoline Wiegerink tijdens de opening. ‘Het gaat erom dat we de balans vinden tussen loveability, liveability en attractiveness en de groei van het toerisme op een duurzame manier vormgeven.’
Actueel en praktisch
De studenten hadden hun resultaten op posters geprint. Een voor een kwamen ze aan dagvoorzitter Peter Joziasse uitleggen wat hun belangrijkste conclusies zijn. De onderwerpen waren even actueel als praktisch. Zo ging één onderzoek over de inzet van smart technology bij het inplannen van personeel, zoomde een ander in op de acceptatie van horecapersoneel dat geen Nederlands spreekt en weer een ander op de inzet van Self-Service technology. De bezoekers zaten even op het puntje van hun stoel toen het ging over de oneerlijke verdeling en de verhoging van de toeristenbelasting.
In de komende nieuwsbrief van House of Hospitality belichten we dit onderzoek nader. U kunt zich voor de nieuwsbrief aanmelden via de website (onderaan de homepage). De posterpresentaties van de studenten komen binnenkort online via deze website.