Ontmoeten

Gastvrijheid is de Inspiratiebron van House of Hospitality Metropolregio Amsterdam.
De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te bezorgen. Verwachtingen overtreffen, je gezien en gehoord voelen, aandacht krijgen, verrast en verwonderd worden. En je hierin realiseren dat het vaak de mens is die het verschil maakt!

Hoe iemand een stad beleeft is de optelsom van vele contactmomenten. Daarin zijn live ontmoetingen vaak het meest bepalend. Van winkelmedewerker tot serveerster of barman, van receptioniste tot taxichauffeur en bus conducteur, dienstverleners in de openbare ruimte, cityhosts en natuurlijk de ook de ontmoetingen met bewoners. Zij zijn allen gastheer of gastvrouw! In deze onderzoeklijn verdiepen we ons in de kracht van de ontmoeting en wat dit doet met de beleving van toeristen, bewoners en bedrijven.





Meer Delen

1 maand geleden Delen

Hoe ervaren expats onze hospitality?

Afstudeerder Renske Tamminga onderzocht voor haar bachelor de hospitality-beleving van jonge expats (18-35 jaar).

3 maanden geleden Delen

Summer Camp voor House of Hospitality leerlingen

Bijna 50 leerlingen van House of Hospitality School volgen deze zomer een uniek en speciaal Summer Camp in de OBA in het centrum van Amsterdam onder leiding van het bedrijf Interact. Value:. De leerlingen doen in twee groepen op drie dinsdagen in juli en augustus mee aan een nieuw internationaal programma over de toekomst van communicatie in slimme en gastvrije steden. 

3 maanden geleden Delen

Onderzoeksvragen gezocht!

Ondernemers in de hospitalitysector hebben veel om over na te denken. De branche zit vol uitdagingen en vraagstukken. Studenten van Hotelschool The Hague helpen u met onderzoek en het vergaren van kennis.

3 maanden geleden Delen

Het asociale gedrag van de hard core Britse ‘bierfietstoeristen’ lijkt een doel op zichzelf

Vanuit oprechte verwondering hoe zijn landgenoten zich in de stad Amsterdam gedragen pakte de Britse bachelorstudent van Hotelschool The Hague, Daniel Waugh de onderzoekhandschoen op. Zijn conclusie:  het asociale gedrag van de hard core Britse ‘bierfietstoeristen’ lijkt een doel op zichzelf.

3 maanden geleden Delen

Betrokken bewoners zijn positiever deel 2

Betrokken bewoners zijn positiever, concludeerde Marijn Ouwehand een paar maanden geleden in haar bachelor scriptie voor Hotelschool The Hague. Zij inspireerde collega student Eric Nilles, die zich afvroeg: gaat het bij de betrokkenheid alleen om financiële voordelen uit toerisme of kan ook een intrinsieke betrokkenheid met een positievere attitude samenhangen?

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief