Beleving

In de stad draait alles om beleving! Excellente stadsbeleving leidt tot positieve verrassing, verwondering, blije bezoekers die zich verbonden voelen met de stad, vaker terugkomen, positief aanbevelen….

Maar het gaat zeker niet alleen om beleving van de bezoekers. De gastvrije stad van 2019 houdt rekening met de beleving van haar bewoners en bedrijven. Een stad als Amsterdam stelt de beleving van deze twee doelgroepen juist boven die van de toerist. Het gaat om de juiste balans tussen ‘lovability’ en ‘liveability’.

Maar: Welke factoren maken het verschil, wat is de lading van product, gedrag en atmosfeer in de beleving van bewoners, bedrijven en bezoekers? Deze onderzoeklijn van het LAB nodigt studenten en bedrijven uit onderzoek te doen / uit te vragen over deze onderwerpen.





Meer Delen

1 week geleden Delen

Hoe ervaren expats onze hospitality?

Afstudeerder Renske Tamminga onderzocht voor haar bachelor de hospitality-beleving van jonge expats (18-35 jaar).

1 maand geleden Delen

Summer Camp voor House of Hospitality leerlingen

Bijna 50 leerlingen van House of Hospitality School volgen deze zomer een uniek en speciaal Summer Camp in de OBA in het centrum van Amsterdam onder leiding van het bedrijf Interact. Value:. De leerlingen doen in twee groepen op drie dinsdagen in juli en augustus mee aan een nieuw internationaal programma over de toekomst van communicatie in slimme en gastvrije steden. 

2 maanden geleden Delen

Onderzoeksvragen gezocht!

Ondernemers in de hospitalitysector hebben veel om over na te denken. De branche zit vol uitdagingen en vraagstukken. Studenten van Hotelschool The Hague helpen u met onderzoek en het vergaren van kennis.

2 maanden geleden Delen

Het asociale gedrag van de hard core Britse ‘bierfietstoeristen’ lijkt een doel op zichzelf

Vanuit oprechte verwondering hoe zijn landgenoten zich in de stad Amsterdam gedragen pakte de Britse bachelorstudent van Hotelschool The Hague, Daniel Waugh de onderzoekhandschoen op. Zijn conclusie:  het asociale gedrag van de hard core Britse ‘bierfietstoeristen’ lijkt een doel op zichzelf.

2 maanden geleden Delen

Betrokken bewoners zijn positiever deel 2

Betrokken bewoners zijn positiever, concludeerde Marijn Ouwehand een paar maanden geleden in haar bachelor scriptie voor Hotelschool The Hague. Zij inspireerde collega student Eric Nilles, die zich afvroeg: gaat het bij de betrokkenheid alleen om financiële voordelen uit toerisme of kan ook een intrinsieke betrokkenheid met een positievere attitude samenhangen?

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief