Summer Camp voor House of Hospitality leerlingen

Bijna 50 leerlingen van House of Hospitality School volgen deze zomer een uniek en speciaal Summer Camp in de OBA in het centrum van Amsterdam onder leiding van het bedrijf Interact. Value:. De leerlingen doen in twee groepen op drie dinsdagen in juli en augustus mee aan een nieuw internationaal programma over de toekomst van communicatie in slimme en gastvrije steden. 

De leerlingen worden uitgedaagd om hun dromen en ideeën voor de toekomst van communicatie in de Metropoolregio Amsterdam te bedenken. Ze ervaren hoe de wereld steeds slimmer en sneller wordt en hoe onder invloed van nieuwe technieken de communicatie tussen mensen verandert. Slim internet, mobiel, robots, artificial intelligence, virtual reality, slimme apparaten zorgen ervoor dat inwoners en bezoekers overal met alles en iedereen connected zijn. Dat is heel makkelijk, maar soms weet men niet eens hoe en met wie men persoonlijke data deelt. Hoe zit het eigenlijk met privacy? Leerlingen gaan zich afvragen wat ze zelf willen en wat ze belangrijk vinden? Hoe willen ze communiceren met bezoekers, met bedrijven of zelfs met apparaten of gebouwen? En wat betekent dat voor hun rol in het hospitality-vak? Hoe moeten ze omgaan met nieuwe technieken in een hotel, restaurant of andere werkomgeving.

We vragen de leerlingen wat hun droom voor de toekomst van communicatie in hun stad is? Hoe kijken ze naar een slim en gastvrij hotel? Wat is de toekomst van communicatie als ze denken aan het nieuwe uitgaan, het nieuwe werken, het nieuwe winkelen, het nieuwe reizen, het nieuwe eten, het nieuwe slapen? Tijdens de drie dinsdagen gaan ze concreet aan de slag, gaan ze in groepjes zelf op pad en worden ze door Interact. Value: geïnspireerd met interessante voorbeelden van hoe nieuwe technieken worden ingezet in de wereld. Aan het eind van de Summer Camp presenteren de leerlingen hun dromen! Kortom, het wordt een uitdagende, leerzame en leuke zomer! 

Dit Interact. Value: Summer Camp wordt gesteund door de Smart Hospitality community van het House of Hospitality Lab. De uitkomsten zullen in het najaar worden gedeeld. Partners worden gevraagd om ook hun eigen dromen in te brengen, zodat jongeren hiermee aan de slag kunnen gaan. Meer informatie is te verkrijgen via Peter Joziasse: info@interactvalue.com.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief